Het kan voorkomen dat Outlook niet wil starten of dat er een melding als ‘kan mappen niet weergeven’ verschijnt.

De kans bestaat dat bovenstaande wordt veroorzaakt door het aanpassen van het wachtwoord. 

Om dit op te lossen moeten de onderstaande stappen worden uitgevoerd.


Aangezien Filelinx ook gebruik maakt van Outlook moet ook Filelinx worden afgesloten en dit gaat als volgt:


Klik met de rechtermuisknop op het Filelinx icoon, wat rechtsonder in het scherm is te vinden, en kies voor einde.



Het Outlook icoon is in bovenstaand afbeelding blauw (zoals het hoort) maar zal bij problemen grijs van kleur zijn. Om deze af te kunnen sluiten klik je met rechtermuisknop op het grijze Outlook icoon en sluit je de applicatie af.



Als Outlook, waarin de foutmelding verscheen, nog open staat sluit je deze ook af.



Nu alles af is gesloten kan Outlook weer opnieuw worden gestart en het volgende inlogscherm verschijnt dan.




De gebruikersnaam is al ingevuld. Vul het nieuwe wachtwoord in en vergeet niet om het vinkje bij Mijn referenties onthouden in te vullen omdat het wachtwoord anders iedere keer dat Outlook wordt gestart ingevuld moet worden.



Als Outlook is geopend kan ook Filelinx weer worden gestart.